Sunday, January 28, 2007

Pakkaamista

Lähdemme huomenna, joten tänään olemme pakanneet ahkerasti. En yritäkään kuvailla millaista tavaramäärää kaksi ihmistä kuvittelee tarvitsevansa kahden kuukauden visiitillä ulkomailla, joten kerron sen sijaan mitä olen unohtanut/huomannut unohtaneeni tähän saakka Tampereelle (olemme nyt välietapissa, Helsingissä äitini luona):

1) Eilen muistin, että olen unohtanut VisaElectron-korttini tunnusluvun. Todella hyödyllinen kortti, saa nähdä, missä se kelpaa edes maksukorttina. Ratkaisu: siirsin Markun tilille rahaa. Markun kortilla mennään.

2) Helsingissä huomasin, että olen unohtanut kameran laturin ja muut lisälaitteet. No, saa sillä jäljellä olevalla virralla ne tavanomaiset 40 lomakuvaa otettua.

Lisää seurannee jahka pääsemme perille.

Minulla on tallella vanha "otettava mukaan matkalle" -lista, jonka kaverini ovat laatineet joskus 10 vuotta sitten. Minun hallussani oleva versio on muuten kattava, mutta siitä puuttuu mm. ehkäisy. Toivottavasti kaverini eivät ole kuitenkaan huidelleet maailmalla ihan miten tahansa. Tai sitten ne olivat liian nuoria.

Tavallaan vähän sääli lähteä juuri kun tänne tuli kunnon talvi. Budapestiin luvataan nollakeliä, joten siellä ei (ehkä) tarvitse palella.

1 comment:

  1. Ihan megahyvää matkaa! Etköhän sä pärjää ihan hyvin ilman sitä laturia ja korttiakin. Hyvää ruokaa, viiniä, rakkautta ja kirjallisuutta, eihän sitä muuta elämässä tarvinnutkaan, vai miten sä sen muotoilit...

    Haleja, tulee ikävä!

    Mullakin on tosi matkakuuma vaikka lähtöön on yli kuukausi.

    ReplyDelete